تمیز کردن کاغذ دیواری

Facebook
Twitter
LinkedIn

تمیز کردن کاغذ دیواری

حتی اگر خانه شما کاغذ دیواری تیره داشته باشد که خاک یا لکه را زیاد نشان ندهد بعضی اوقات تمیز کردن اساسی آن لازم است. با صرف نظر از سبک و یا رنگ بندی کاغذ دیواری شما تمیز کردن آن باعث افزایش طول عمر آن می شود. در این بخش می خواهیم به نحوه درست تمیز کردن کاغذ دیواری بپردازیم.

قبل از برداشتن اسفنج و سطل آب باید بدانید که آیا کاغذ دیواری شما قابل شستشو است یا خیر؟ این اطلاعات را گاهی می توانید روی خود کاغذ دیواری پیدا کنید. درجه بندی کاغذ دیواری ها از لحاظ شستشو به سه دسته تقسیم می شوند که درجه سوم دارای بالاترین کیفیت است. این نکته حائز اهمیت است که این رتبه بندی در مورد عوامل تمیز کننده و دفعات تمیز کردن است و نباید از سیم های فلزی ساینده و هر چیز دیگری که کاغذ دیواری را خراش می دهد استفاده کرد حتی برای قابل شستشو ترین آن ها .

اگر تشخیص دادید که کاغذ دیواری شما با استفاده از مواد شوینده و آب کم قابل شستشو هست وقت آن رسیده که وسایل اولیه این شستشو را آماده کنید که شامل:

سطل آب تمیز و گرم

سطل آب و ترکیب با مواد شوینده رقیق

برس نرم یا اسفنج

پارچه یا ورق پلاستیکی

پارچه تمیز برای برطرف کردن گرد و خاک

نردبان

حوله کوچک

حالا اگر وسایل شستشو را آماده کردید گام های اصلی برای تمیز کردن کاغذ دیواری در اینجا آمده است:

ورق پلاستیکی بزرگ را روی زمین یا وسایل بزرگی که قابل جابجا کردن نیستند پهن کنید که در مقابل گرد و خاک و یا ریختن آب محافظت شوند.

یکی از سطل های خود را با آب گرم پر کنید و سپس حدود دو قاشق غذا خوری از مواد شوینده ملایم به آن اضافه کنید.در بعضی موارد، دستور عمل کاغذ دیواری شما به این صورت است که اصلا از مواد شوینده استفاده نکنید و تنها با آب شستشو دهید.

سطل دوم را با آب تمیز پر کنید

گوشه های بالای دیوار را با استفاده از برس نرم، خاک های جمع شده و یا تار عنکبوت ها را پاک کنید. این کار را از بالا به پایین انجام دهید. می توانید برای این کار از جارو برقی هم استفاده کنید اما مراقب باشید که باعث ایجاد خراش نشود. برای این کار دستمالی پارچه ای روی دهانه جارو قرار دهید.

بعد از آن اسفنج را در آب مواد شوینده فرو کنید و آن را محکم فشار دهید تا اینکه فقط کمی مرطوب باشد و به هیچ وجه آب اضافی نداشته باشد.

اگر نگران آسیب دیدن کاغذ دیواری هستید اسفنج را روی سطح دیگر امتحان کنید که مطمئن شوید رطوبت زیاد نداشته باشد

با حرکات دایره ای از بالا به سمت پایین شروع به شستشو کنید.

در گوشه ها و محل رسیدن دو رول دقت کار خود را بیشتر کنید که آب به پشت کاغذ دیواری نفوذ نکند

اسفنج را مرتب بشویید تا کثیفی آن پاک شود زیرا اسفنج کثیف رد آلودگی را روی دیوارتان به جا می گذارد.

بعد از آن اسفنج را در آب تمیز زده آب اضافی آن را گرفته و روی همان منطقه بکشید که دیگر ماده شستشو دهنده و صابون روی دیوار نماند

از حوله هم برای خشک کردن هر گونه رطوبت روی دیوار استفاده کرده و کاغذ دیواری را کاملا خشک می کنیم

این کارها را تکرار کنید تا تمام کاغذ دیواری ها تمیز شوند

کاغذ دیواری غیر قابل شستشو

برای تمیز کردن این مدل کاغذ دیواری به هیچ وجه نباید آب به آن برسد و باید از دستمال تمیز و خشک استفاده کرد یا فقط همان محدوده لکه را پاک کرد  و باید بدانیم که لکه به طور کامل پاک نمی شود.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)