Facebook
Twitter
LinkedIn

کاغذ دیواری ضد آب و یا قابل شست شو همان طور که از نام آن مشخص است پوششی از جنس وینیل دارد که این کاغذ دیواری را در برابر آب مقاوم می کند. امروزه با ورود کاغذ دیواری های ضد آب به بازار، استفاده از کاغذ های دیواری در محیط های مرطوب ممکن گشته. استفاده از کاغذ دیواری در حمام و سرویس بهداشتی، ظاهرکاملا متفاوتی را به وجود می آورد.

کاغذ دیواری ضد آب جایگزین خوبی برای کاشی و سرامیک در حمام و آشپزخانه و جاهای مرطوب هست. به طور کلی این نوع کاغذ دیواری برای مناطق مرطوب و نقاطی از خانه که رطوبت در آنها وجود دارد بسیار مناسب می باشد.

همینطور می شود از کاغذ دیواری ضد آب در آشپزخانه، برای نقاطی از آشپزخانه مانند پشت سینک و … استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری ضد آب از سطح دیوار در برابر عواملی مانند خراشیدگی، پوسته پوسته شدن، جذب رطوبت، آلودگی و … حفظ می کند. همچنین نقش خیلی مهمی در زیبایی دکوراسیون چشم نوازی فضا دارد. این مدل کاغذ دیواری به علت متریالی پ که در آن وجود دارد و روکش وینیلی که دارد، از نظر هزینه، قیمت گران تری نسبت به دیگر دیوارپوش ها دارد. در نتیجه هنگام خرید باید به این نکته دقت فرمایید.در تولید کاغذ دیواری از متریال های مختلف استفاده می شود و هر کدام برای مکان های مختلفی مناسب هستند

انواع کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری ضد آب از مواد های مختلفی تولید می شود که امکان استفاده در حمام و دستشویی و آشپزخانه (پشت سینک ظرفشویی) را به ما می دهند. کاغذ دیواری طرح کاشی, روکش وینیل و کاغذ دیواری پشت چسب دار در دسته دیوارپوش های ضد آب قرار می گیرند که در ادامه به چند نوع از آن ها می پردازیم.

کاغذ دیواری طرح کاشی

اگر همچنان علاقمندید که طراحی کلاسیک حمام و دستشویی را استفاده کنید اما از کاغذ دیواری هم نیزاستفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم که از طرح کاشی این نوع کاغذ دیواری ها استفاده کنید. کل دیوار را با آن روکش کنید و حمام خود را ضد آب کنید، به طوری که حتی آب به لایه های زیرین نیز رسوخ نخواهد کر و از دیوار شما محافظت خواهد کرد.

کاغذ دیواری با روکش وینیل

یکی از رایج ترین انواع ضد آب است که حتی در بعضی موارد خاصیت ضد لک بودن و مقاومت در برابر کثیفی را دارد. این مدل ها از تنوع طرح و رنگ برخوردارند و می شود آنها را در دکوراسیون داخلی دخیل کرد.

این گروه به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: در گروه اول روکش وینیل مانند لایه ای پلاستیکی روی کاغذ دیواری کشیده شده است و قابلیت استفاده از آن در فضاهایی با رطوبت زیاد مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه را می دهد. اما گروه دوم روکش وینیل در پشت کاغذ دیواری کشیده شده است و این امکان را می دهد تا آن را به آسانی از دیوار جدا کنید. قطعا ضد آب بودن گروه اول زیادتر از گروه دوم می باشد. در نتیجه اگر خاصیت ضد آب بودن آن برای شما دارای اهمیت است، لازم است که گروه اول را مورد استفاده قرار دهید.

کاغذ دیواری پشت چسب دار(استیکی)

یک نمونه دیگر از انواع کاغد دیواری ضد آب و قابل شستشو که برای حمام مناسب است کاغذ دیواری پشت چسب دار است که از جنس پلاستیک یا PVC ساخته شده و در مقابل گرما و سرما و همچنین در مجاورت با رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و می توانید با خیال راحت بدئن نگرانی از بابت پوسته پوسته و کنده شدن از آن استفاده کنید. این نوع دیوارپوش ها را به خاطر چسب قوی ای که دارند قابل استفاده روی انواع سطوح مانند فلزی، گچ، کاشی، چوب و… بدون نیاز به نصاب است.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)