روش رفع حباب زیر کاغذ دیواری

Facebook
Twitter
LinkedIn

امروزه به دلیل صرفه اقتصادی و بهره وری سریع استفاده از کاغذ دیواری بسیار گسترده شده است. اگر شما هم از مصرف کنندگان کاغذ دیواری باشید ممکن با حباب های زیر کاغذ دیواری مواجه شده اید در این بلاگ به دلایل ایجاد حباب زیر کاغذ دیواری و روش از بین بردن آن می پردازیم.

حباب زیر کاغذ دیواری چیست؟

نصب کاغذ دیواری بدون چالش نیست یکی از مهم ترین و قابل مشاهده ترین عیب هایی که میتواند ظاهر کار را خراب کند ایجاد حباب است اما این عیب چندان بزرگ نیست و با چند ساعت وقت می توان آن را رفع کرد.

این مسئله معمولا به دو دلیل اتفاق می افتد

جمع شدن چسب زیر کاغذ دیواری

اگر فردی که کاغذ دیواری را نصب می کند کم تجربه باشد ممکن است چسب زیرین را یک دست نزند و چسب در یک نقطه جمع شود و باعث برآمدگی یک بخش از کاغذ دیواری می شود.

نفوذ هوا به زیر کاغذ دیواری

این حالت هم بسیار معمول است و ممکن است هنگام نصب هوا در بخشی از سطح زیرین آن جمع می شود و سطح کاغذ دیواری را برآمده می کند.

چگونه حباب های زیر کاغذ دیواری را برطرف کنیم؟

حال می خواهیم روش از بین بردن حباب های کاغذ دیواری را بررسی کنیم. رفع این مشکل در کاغذ دیواری زمان زیادی را نمیگیرد اما چون با ظاهرِ کار، کار می کنیم باید بسیار دقیق و با تمرکز آن را انجام دهیم. پیش از شروع باید وسایل لازم را آماده کنید که این وسایل شامل یک کاتربسیار تیز، مقداری چسب، یک سرنگ، یک غلتک، و یک اسفنج خیس است.

برای اینکه متوجه شویم علت حباب چیست حباب را به آرامی فشار می دهیم(محکم فشار دادن آن ممکن است موجب ترکیدن و پاره شدن کاغذ دیواری شما شود.)

در مرز بخش برآمده حباب و بخش چسبیده باد کاتر یک سوراخ بسیار کوچک به اندازه سر سرنگ ایجاد می کنیم جوری که سر سرنگ از آن عبور کند دقت کنید که سوراخ بزرگ نشود زیرا بهع ظاهر کاغذ دیواری آسیب می زند.

حال اگر بعد از تست اول متوجه شدید که حباب به دلیل جمع شدن هوا ایجاد شده با دست خیلی آرام هوای جمع شده را خارج کنید. اگر به تازگی کاغذ دیواری را نصب کرید بهتر است مقداری صبر کنید تا چسب خشک شود که این کار باعث جابه جا شدن کل کاغذ دیواری نشود.

اگر بعد از تست اول متوجه شدید که چسب اضافه باعث برآمدگی شده باید با استفاده از سرنگ از طریق سوراخ ایجاد شده چسب اضافی را تخلیه کنید.این کار زمانی جواب می دهد که چسب هنوز تازه باشد در صورتی که چسب خشک شده باید برای برطرف کردن آن از یک متخصص کمک بگیرید. یکی از کارهایی که بریدن و خارج کردن حباب و سپس نصب مجدد قطعه بریده شده است که به مهارت بسیار بالایی نیاز دارد وگرنه جای آن مشخص می شود.

اگر چسب شما هنوز خشک نشده هنگام خروج با سرنگ این کار را به آرامی انجام دهید و مراقب باشید که همه چسب زیر کاغذ دیواری را خارج نکنید زیرا برای ترمیم به مقداری چسب نیاز است. بعد از خارج کردن چسب با کمک غلتک به آرامی روی دیوار را صاف کنید

روش رفع حباب زیر کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری یک کار کاملا تخصصی و حساس است و با ظاهر دیوار شما در ارتباط است پس دقت کنید که آن را به دست نصاب های ماهر و با تجربه بدهید زیرا تعمیر و بازسازی ظاهر کاغذهای دیواری به دلیل تنوع طرح و رنگ آنها کاری بسیار هزینه بر و سخت است. فراموش نکنید هزینه ای که در ابتدا پرداخت می کنید، شما را از پرداخت هزینه های تعمیر در آینده نجات خواهد داد.

 

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)